- Locatie
Online via Zoom
- Voorzitter
- A.S.F. van Asseldonk
- Toelichting
-
Deze agendacommissie wordt uitgezonden via YouTube: http://raadsvergaderinggrave.0486tv.nl/
De agenda met onderliggende stukken is te raadplegen via https://ris2.ibabs.eu/grave. Klik op 18 mei 2021 Grave –agendacommissie - Agenda documenten
Agendapunten
-
1
Bijlagen
-
2
Bijlagen
-
3Mededelingen
-
3.1
De heer Bongers en mevrouw Hulsebosch hebben in de raadsvergadering van 11 mei een voorstel gedaan om in de agendacommissie de ingekomen brieven met nrs. 32 en 32A van wijkraad Grave-West te behandelen in de commissie Inwoners & Bestuur.
Bijlagen
-
4Vaststellen agenda m.b.t. raad op 22 juni en 6 juli 2021
-
4.1Ingeplande werkbijeenkomsten
-
4.2Agenda commissie Ruimte 1 juni 2021
-
4.2.1
De heer van Geest wil dit punt agenderen om een vrije discussie over te voeren.
Bijlagen
-
4.2.2
Bijlagen
-
4.2.3
Bijlagen
-
4.2.4
Bijlagen
-
4.2.5
Bijlagen
-
4.2.6
Bijlagen
-
4.2.7
Bijlagen
-
4.2.8
Bijlagen
-
4.3Agenda van de commissie Inwoners en Bestuur van 8 juni 2021
-
4.3.1
De bijlagen zullen vanaf maandagmiddag 17 mei ter inzage liggen voor raads- en commissieleden op de griffie. Deze worden vanaf woensdag 19-5 aan de stukken in Ibabs toegevoegd. Tevens wordt voorgesteld de detailhandelsnota als algemene visie in de commissie Ruimte te behandelen en omdat er raakvlakken zijn met het raadsvoorstel 'Principe-uitspraak Nettorama'.
Bijlagen
-
4.3.2
Bijlagen
-
4.3.3
Bijlagen
-
4.3.4
Omdat de werkorganisatie CGM vanaf 2022 niet meer bestaat wordt er geen kadernota en begroting meer voorgelegd.
Bijlagen
-
4.3.5
Bijlagen
-
4.3.6
Bijlagen
-
4.3.7
Bijlagen
-
4.3.8
Bijlagen
-
4.3.9
Dit raadsvoorstel moet nog aan de griffie worden aangeleverd, komt 25-5 in het college.
-
4.3.10
Bijlagen
-
4.3.11
Dit raadsvoorstel moet nog aan de griffie worden aangeleverd.
-
4.4
De stukken voor de auditcommissie moeten nog door het college worden vastgesteld.
-
4.4.1
Vertraging accountantscontrole jaarrekening 2020
In verband met capaciteitsproblemen als gevolg van Corona en de extra werkzaamheden inzake o.a. controle TOZO-regeling heeft Deloitte de portefeuillehouders financiën en griffiers in het Land van Cuijk bijgepraat over de vertraging in de accountantscontrole. Hierdoor is de accountantscontrole later gestart dan oorspronkelijk gepland. Op dit moment is in ieder geval duidelijk dat de accountant niet conform planning zijn verklaring en verslag zal aanleveren. Er zal door Deloitte de komende periode alles aan gedaan worden om het verslag en de verklaring uiterlijk voor de auditcommissie aan te leveren, maar hierover kunnen geen garanties worden afgegeven.
Het boekwerk voor accountantscontrole zal wel op tijd gereed zijn en conform planning aan de raad worden aangeboden. Eventuele correcties op het boekwerk als gevolg van de accountantscontrole zullen middels een erratum worden aangepast. We streven er met zijn allen naar dat in ieder geval voor de raadsvergadering het volledige boekwerk inclusief accountantsverklaring en verslag ter vaststelling aan de raad aan te bieden. De raad blijft geïnformeerd over de ontwikkelingen rondom de accountantscontrole.
-
4.4.21e bestuursrapportage 2021
-
4.5
De raadsvoorstellen uit de commissies Ruimte en Inwoners en bestuur.
-
4.6
De raadsvoorstellen uit de Auditcommissie
-
5Planning en voortgangsbewaking
-
5.1
Bijlagen
-
5.2Lijst van openstaande moties
-
5.3Lijst van toezeggingen
-
5.4
Bijlagen
-
6Evaluatie ( procedureel) van de vorige raadscyclus
-
7Rondvraag
-
8Sluiting